İşe Alım Danışmanlığı İlkeleri: Bölüm 2 - Sözleşme ile ilgili resim

İşe Alım Danışmanlığı İlkeleri: Bölüm 2 - Sözleşme

Bölüm 2 - Sözleşme:
Müşteri ve personel işe alım danışmanı arasındaki sözleşmeyle ilgilidir. Neden bir sözleşme imzalıyorsunuz ve böyle bir sözleşmenin neyi düzenlediği bugün biraz daha ışık tutmak istediğimiz sorular olacaktır. 

Her durumda müşteri ile İK danışmanı arasında uygun bir sözleşme yapılması önerilir. Sunulan hizmetin bir bedeli vardır ve sadece bu nedenle iş birliğinin ayrıntılarının yazılı olarak verilmesi tavsiye edilir. Bu, yanlış anlamaları önler ve her iki tarafın da proje süreci ve anlaşmalar hakkında ortak bir anlayışa sahip olmasını sağlar. Projenin ve iş
birliğinin tüm ayrıntılarını belirten bir sözleşme olarak da görülebilir. 

Böyle bir sözleşmenin temel bileşeni elbette ücrettir, bu açıkça, açık ve şeffaf bir şekilde iletilmeli ve sunulmalıdır. Ücret miktarına ek olarak, faturalandırmanın nasıl yapılacağı da açıkça düzenlenmelidir.  Sözleşme ayrıca, projenin müşteri tarafından erken sonlandırılması ve her iki taraf için sonuçta ortaya çıkan yükümlülüklerin ayrıntılarını da düzenler. Arama ortamındaki veya aday profilindeki değişikliklerden kaynaklanan ücret ayarlamaları da sözleşmede yazılı olarak kararlaştırılmalıdır. 

Sözleşme ayrıca müteakip işe alma ile ilgili tüm noktaları düzenler (birden fazla aday işe alınır, danışman tarafından tanıtılan bir aday birkaç ay sonra başka bir pozisyon için işe alınır.) ve kural olarak, garanti etmek için bir anlaşma da yapılır. (Deneme süresi içinde iş ilişkisinin sona ermesi). Sözleşmenin bu noktaları içermesi halinde, kritik veya tartışmalı bir proje olması durumunda bile, hangi hizmeti bekleyebilecek veya talep edebilecek tüm taraflar için her zaman açık olması sağlanır.  İlk görüşme ve yazılı bir işbirliği anlaşması sonrası işe alım danışmanın aday araştırma ve seçim süreci başlar. 

Sağlıklı ve güzel günler dileriz.

Human Kapital İnsan Kaynakları ve Danışmanlık Hizmetleri Ltd.Şti.