
İşe Alımda Şeffaflık…
Farklı görüşlere rağmen, işe alımda şeffaflığın iş tekliflerinin adaylarca kabul edilmesinde ve firma içi sirkülasyonun düşmesinde önemli etkisi olduğunu söyleyebiliriz. 30 yıllık iş hayatımın yaklaşık 20 yılını işe alım danışmanlığında geçirdim. Bu sürede ekiplerime şunu söylerim. ‘’Adaylarımıza ve kendimize dürüst olalım. Açık ve düzenli iletişimle adaylara size nasıl davranılmasını istiyorsanız öyle davranın.’’ Hem adaylarımıza hem de müşterilerimize ne kadar şeffaf davranırsak o kadar başarılı oluruz. Birçok işe alımda çalışanlar, adaylara bir miktar ‘’gizem’’ duygusunu korumayı tercih ederler, ancak deneyimlerimize göre bu taktik iş teklifi aşamasında genellikle geri teper.
Maaş ve yan haklar konusunda şeffaf olmadan, birinin beklentileri karşılanmayacak ve teklif aşamasında bunları müzakere etmek daha zor olacaktır.
Bu durumda neden öncesinde şeffaf olmayalım.
Bu şeffaflık sadece işe alım yöneticilerinde değil benzer şekilde adaylarda da olmalıdır.
Her iki tarafta da şeffaflık olmadığında işveren açısından ön görülemeyen ciddi maliyetlere ve taraflar işin önemli zaman kayıplarına neden olabilmektedir.
Yetenek profesyonellerinin ve şirketlerin kendisine sorması gereken soru: İşe alımda neden şeffaf olamıyoruz?
İşe alımda şeffaflık ne anlama geliyor?
İşe alım uzmanları iş arayanların saygısını kazanmalı ve işimize şeffaflığı dahil etmeliyiz.
İş tanımları, yan haklar, şirket kültürü, esnek çalışma politikaları, işe alım sürecinin ne kadar süreceği ve pozisyonun organizasyon içindeki yeri, işe başlaması durumunda uygulanacak oryantasyon programları, işe başlaması durumunda karşılaşacağı zorluklar vb
Şirketler olarak, görüşme süreçlerine dahil olan tüm adaylara sunduğumuz pozisyonların kendileri için doğru olup olmadığı konusunda bilinçli bir karar vermeleri için ihtiyaç duydukları şeyi verme fırsatına sahibiz. Eğer bir adayla sürece devam etmeyeceksek, bunu onlarla paylaşmalıyız.
Her adaya en önemli bir müşterimizmiş gibi davranmamız işveren markamıza değer katar.Dürüstlük, şeffaflık şirketlerimizin itibarını güçlendirir.